Allt fler entreprenörer inom mode och design satsar på webben som primär köpkanal. Den som lyckas implementera en effektiv marknadsföring har goda förutsättningar att lyckas. Men det är saker på vägen som är viktiga att se över för att garantera lönsamhet. Här kommer lagerförvaringen in i bilden, för en ineffektiv sådan kan direkt påverka verksamheten online.
Satsa på lagerautomation med e-motions
Det är inte ovanligt att nya e-handelsaktörer växer snabbt på kort tid, vilket leder till att nya behov uppstår. Till exempel mer utrymme eller snabbare lagerhantering. Finns det inte någon konkret lösning vid tidpunkten kan tillväxten snabbt hämmas och istället leda till ineffektivitet och i slutändan minskad lönsamhet. Smarta lösningar som e-motions ger e-handlare möjligheten att optimera lagerförvaringen och därigenom bibehålla lönsamheten. Dessutom förbättras förutsättningarna för att tjäna mer pengar även på sikt. Lösningen heter automatisering av lagerhanteringen och innebär att hela flödet ingår i processen. Från pack och plock till sortering, vilket leder till minskade felordrar och snabbare leveranser. Allt detta erbjuder e-motion som dessutom anpassar lösningarna helt utifrån verksamhetens storlek.
Vad erbjuder e-motions e-handlare?
I samband med tillväxt fokuserar e-handlare ofta på behov som att investera i bättre kontorsmaterial eller nya lokaler, utan att se till helheten. Det är just i detta som e-motions besitter sin expertis som går ut på att hjälpa e-handlare att ta logistiken till nya höjder.
E-motions erbjuder en kombination av mjuk- och hårdvara som tillsammans optimerar lagerhanteringen. Lösningen bidrar till mindre ekonomiska belastningar, exempelvis kostnader för att anställa mer personal. Samtidigt ökar e-motions system effektiviteten eftersom flera flöden kopplas samman i en automatiserad process.
Leave a Comment